4 MOGELIJK MAKEN > 4.3 INFORMATIEANALYSE > 4.3.3 BUSINESS INTELLIGENCE/DATA ANALYSE |
|
4 MOGELIJK MAKEN > 4.3 INFORMATIEANALYSE > 4.3.3 BUSINESS INTELLIGENCE/DATA ANALYSE |
|
Dit profiel bestaat uit de volgende onderdelen:
Profielbeschrijving
Data-analyse richt zich op het verzamelen van gegevens binnen de eigen organisatie. Met als doel om deze gegevens om te zetten in informatie, dat vervolgens leidt tot kennis en het aanzetten tot adequate actie (slimmer werken). Het vakgebied verzamelt gegevens uit verschillende systemen (logistieke volgsystemen, ERP, enz.), analyseert deze en vormt deze om tot bruikbare informatie voor onder meer het management (dashboard en parameters). Dit vakgebied kan zowel voor de business als voor de IV-afdeling worden ingezet. Waar Data-analyse zich richt op de voorkant van de organisatievraag (adviseren MT), richt Data Science (KWIV 4.3.4) zich op de achterkant van de vraag met veel grote datasets en specialistische data.
Competenties & I-leerkaarten
|
Competentie |
Aantal leeractiviteiten |
Niveau |
|
|
11 |
|
|
A.04 Product- of serviceplanning |
4 |
|
|
A.06 Ontwerp van Applicaties |
4 |
|
|
A.10 Gebruikergedreven ontwerpen |
4 |
|
|
|
5 |
|
|
Competentie |
Aantal leeractiviteiten |
Niveau |
|
|
5 |
|
|
D.07 Datascience en analytics |
7 |
|
|
|
2 |
|
|
E.01 Ontwikkelen van prognoses |
6 |
|
|
Competentie |
Aantal leer-activiteiten |
Niveau |
|
|
11 |
|
|
A.04 Product- of serviceplanning |
4 |
|
|
A.06 Ontwerp van Applicaties |
4 |
|
|
A.10 Gebruikergedreven ontwerpen |
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
5 |
|
|
D.07 Datascience en analytics |
7 |
|
|
|
2 |
|
|
E.01 Ontwikkelen van prognoses |
6 |
|
Competenties & vaardigheden |
Aantal leeractiviteiten |
|
7 |
|
8 |
|
4 |
|
3 |
|
5 |
Competenties & vaardigheden |
Aantal leeractiviteiten |
|
5 |
|
4 |
|
6 |
|
8 |
Competenties & vaardigheden |
Aantal leeractiviteiten |
|
7 |
|
8 |
|
4 |
|
3 |
|
5 |
|
5 |
|
4 |
|
6 |
|
8 |
invullen in applicatieteksten
Competenties & vaardigheden |
Aantal leeractiviteiten |
|
6 |
|
2 |
Digitale toegangkelijkheid, Bruikbaarheid & Duurzaamheid |
3 |
Privacy, security en juridische zaken |
5 |
|
4 |
Wetten en regelgeving informatiehuishouding |
3 |
Competenties & vaardigheden |
Aantal leeractiviteiten |
|
4 |
Privacy, security en juridische zaken |
5 |
|
2 |
Digitale toegangkelijkheid, Bruikbaarheid & Duurzaamheid |
3 |
Wetten en regelgeving informatiehuishouding |
3 |
|
6 |
I-loopbaanpaden
Ben jij klaar voor de volgende stap? I-loopbaanpaden laten zien welke KWIV-profielen voor jou een logische vervolgstap kunnen zijn. In onderstaande tabel zijn een aantal profielen op een rijtje gezet. De aansluitscore rechts daarvan geeft aan hoe goed jouw huidige profiel overeenkomt met het voorgestelde profiel. Hoe hoger het percentage, hoe beter de match. Vind jij dat ook? Stem voor of tegen aan de rechterkant.
Hoofd categorie |
Doelprofiel |
Aansluit score |
|
Logisch I-loopbaanpad? |
Hoofdcategorie |
Doelprofiel |
Aansluitscore |
Logisch I-loopbaanpad? |
|
|
|
|
Namen voor rollen bij dit profiel
Roepnaam |
BI-analist |
BI-consultant |
big data engineer |
big data specialist |
BI-specialist |
business analist |
business intelligence specialist |
business intelligence / data analist |
data analist |
Roepnaam |
data-engineer |
dataspecialist |
datavisualisator |
informatieanalist |
informatiespecialist |
interactie ontwerper |
UX researcher |
Visual Designer |
Roepnaam |
BI-analist |
BI-consultant |
big data engineer |
big data specialist |
BI-specialist |
business analist |
business intelligence specialist |
business intelligence / data analist |
data analist |
data-engineer |
dataspecialist |
datavisualisator |
informatieanalist |
informatiespecialist |
interactie ontwerper |
UX researcher |
Visual Designer |